Un proces de Onboarding bine realizat asigură o rată de retenție mai mare și un nivel de satisfacție mai ridicat pentru noii angajați. Este util pentru a-i ajuta să devină productivi și performanți într-un răstimp mai scurt.
Cunoașterea companiei și a departamentului: viziunea, misiunea, istoria, structura, cultura organizațională, obiectivele companiei și ale departamentului din care face parte noul angajat –este un pas foarte important deoarece îl ajută pe noul venit să înțeleagă modul în care departamentul din care face parte și postul pe care îl ocupă se „potrivesc” în „imaginea de ansamblu” a companiei.
Cunoașterea postului și a locului de muncă: cerințele postului (atât cele formale, care-i sunt deja cunoscute încă din perioada procesului de recrutare, dar și cele informale ori situaționale), așteptările (managerului direct, dar și cele proprii), obiectivele, programul de evaluare a performanțelor – fără clarificarea acestor aspecte ne putem aștepta oricând la neproductivitate (angajatul nu știe ce să facă și cum să facă), la demotivare sau chiar la plecarea din companie.
Cunoașterea politicilor și procedurilor: health&safety, concedii, overtime payment, sistem de compensare și beneficii – aici intră toate acele detalii care sunt extrem de importante pentru a se realiza compatibilitatea motivațională.
Cunoașterea aspectelor administrative: program (condiții de flexibilitate, pauze etc), dress-code, utilizarea anumitor resurse/consumabile – prezentarea acestor detalii poate fi una informală.
Offboarding-ul descrie procesul de separare dintre un angajat și compania unde lucrează.
Acest proces curinde pașii pe care angajatul, managerul de departament, IT-ul și departamentul de resurse umane trebuie să îi urmeze în contextul dat. O experiență extraordinară a procesului de Offboarding poate determina fostul angajat să se reîntoarcă la angajator sau să recomande compania altor persoane, membrilor familiei sau prietenilor, cunoscuţilor.
Un bun proces de Offboarding prezintă multiple avantaje, fie că vorbim despre referințele pozitive primite de la fostul angajat, ce pot constitui sprijin în procesele de recrutare viitoare, și pot contribui la imaginea pe piață a companiei. Abordând deschis despărțirea de un angajat, compania transmite un mesaj pozitiv, atât colegilor rămași în companie, cât și celui care a decis să plece.
Funcționalități:
– Listă cu etapele pe care angajatorul trebuie să le parcurgă odată cu decizia angajatului de a părăsi organizația.
– Principalele capitole sunt: informarea în cadrul organizației despre schimbarea produsă, pregătirea documentelor de plecare, inițierea transferului de cunoștințe către o altă persoană, realizarea exit interviului, predarea de către angajat a bunurilor companiei, asigurarea posibilității angajatului de a se întoarce în cadrul organizației